Reklama dzieli się na rozmaite typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak również wiele innych, jakkolwiek statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie tylko – wchodzi w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta czy też wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Raporty roczne
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego kontrahenta są niezwykle przeróżne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz nadzwyczaj odpowiednio wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.